Ångerrätt, avbokning och reklamation
Bokning av kurser, workshops och event
Alla våra kurser och workshops bokas via personlig kontakt. Du skickar en förfrågan via formuläret på hemsidan, och vi återkommer till dig. När du tackar ja till att delta, och vi bekräftar din plats via mejl eller meddelande, är bokningen bindande.
Betalning sker normalt via Swish, antingen innan kursstart eller på plats.
Genom att bekräfta bokningen godkänner du våra villkor, inklusive regler för avbokning och eventuell ångerrätt enligt lag.
Vi rekommenderar att du läser igenom villkoren nedan innan du bekräftar din plats.
Ångerrätt
Eftersom bokningen sker på distans (via mejl eller meddelande) har du enligt lagen om distansavtal (2005:59) 14 dagars ångerrätt från det att du bekräftat din bokning.
Om kursen du bokar startar inom 14 dagar från bokningstillfället, avsäger du dig rätten till ångerrätt i samband med att du bekräftar deltagandet. Detta gäller enligt undantaget i lagen när tjänsten ska börja innan ångerfristen löpt ut.
Vill du utnyttja din ångerrätt, mejla oss på hej@jordtondesign.se så återbetalar vi hela beloppet (om du redan har betalat), eller avbryter bokningen utan kostnad.
Avbokningsvillkor
När ångerrätten löpt ut, gäller följande regler vid avbokning:
- Avbokning mer än 14 dagar före kursstart: 100% återbetalning
- 8–14 dagar före kursstart: 75% återbetalning
- 3–7 dagar före kursstart: 50% återbetalning
- Mindre än 3 dagar före kursstart: 25% återbetalning
- Uteblivet besök utan att du meddelat oss: ingen återbetalning
Vid sen avbokning utan att du har betalat i förväg
Du är fortfarande skyldig att betala enligt villkoren ovan. Vi skickar då en betalningspåminnelse. Betalas inte avgiften kan vi lämna ärendet vidare till inkasso eller Kronofogden.
Sjukdom eller särskilda omständigheter
Vi försöker alltid vara flexibla vid sjukdom eller andra oförutsedda händelser. I sådana fall kan vi, om möjligt, erbjuda ombokning eller delvis återbetalning. Hör av dig så hittar vi en lösning.
Inställda eller ändrade kurser
Vi förbehåller oss rätten att ställa in en kurs eller workshop – till exempel vid för få anmälda, sjukdom eller annan oförutsedd händelse. Om det sker får du alltid hela kursavgiften tillbaka.
Reklamationer
Om du är missnöjd med något – en kurs, workshop eller annat – vill vi gärna att du hör av dig till oss först på hej@jordtondesign.se. Vi lyssnar och försöker lösa situationen tillsammans.
Om vi inte kommer överens har du rätt att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN).
